Kaput Magazin:
Der Kölner Produzent Julian Stetter ist ein musikalischer Tausendsassa, dessen Klanguniversum kaum Grenzen kennt. Aktuell erscheinen von ihm Platten mit Casey Spooner, Vide Obscur und Dumbo Tracks. Thomas Venker tauschte sich mit Stetter über sein Arbeitsuniversum aus.
Metal Magazine: True to Himself
Rockerilla (print): “Il nuovo Nathan Fake”
Musikexpress:
“In der Tat wird dieses Album von einer ganz besonderen Emotion getragen, es ist kein Werk, das in grellen Farben und mit lauten Worten mit der Außenwelt kommuniziert. Stattdessen funktioniert es wie ein inverses Bild dieses glühenden, vor Intensität fast berstenden Himmels über der Kölner Südstadt: Es ruht gänzlich in sich und trotzdem brennt es lichterloh.”
Disco Magazine (print): Der Vision folgen
Beats in Space: Best Tracks of 2017 by Tim Sweeney
Deep House Amsterdam:
“Inspired by subversive communities, all pulling together for a greater cause, Julian Stetter’s background in underground parties can be felt in everything he’s produced so far. From his work with the Ancient Future Now label, to his vast imaginative techno constructions, and now his work with Jennifer Cardini’s long-standing community Correspondant, Julian Stetter’s most significant solo EP to date, “Another”. Loaded with poignant introspection, thunderous rumbles and playful theatrics, the EP is six slices of evocative narrative-rich electronic soul inspired by on-going international experiences.”
DJ Lab:
“Ruhige, fast schüchterne Zurückhaltung zerfließt in verspielten und träumerischen Flächen. Der rauen Atmosphäre der Tanzfläche folgen kleine, reduzierte Momente der Melancholie. Die Musik von Julian Stetter trägt eine klare Handschrift, mit der er sich in seiner noch jungen Karriere bereits in die Tracklists vieler großer DJs eingetragen hat. Oder in unsere zehn liebsten Tracks aus 2018, 'Chorus' hat uns, obwohl bereits im Januar veröffentlicht, den Rest des Jahres einfach nicht losgelassen.”
Das beste aus 2018
Torture The Artist:
"Nestled in the beginning of this compilation is ‘Pearl’ by Julian Stetter; a traditionally club- ready warm-toned trance-like track, which could work well during peak time or perhaps even more appropriately as a closing track. While the beginning sounds like the track could go in any direction, once it gains momentum pushed along by it’s perfect cadence chord progression and staticky drum patterns, its’ fate is sealed. Close to halfway through the six and a half minute song the extended prologue ends but our hearts are already captured. It’s a pleasing any time, any place, appropriate track that adds some weight to this already stacked EP."
“Cologne based producer Julian Stetter, who recently contributed an edit for Kompakt’s ‘Total 17’ compilation, makes his debut on Jennifer Cardini’s label Correspondant with a six-tracker called ‘Another’. [...] ‘Chorus’ caused quite some buzz when Marcus Worgull introduced it to a wider audience in his Boiler Room set last year. A drifting bass line in combination with deep yet eclectic and recurring synth chords are the track’s essential elements and create an elegancy in Julian’s omnipresent preference for melancholic influenced music.”
Liquid Youth:
“You’ve probably crossed paths with Julian Stetter in the last couple of years. Not only because he’s the tallest guy in Cologne, but the producer and DJ has been actively shaping modern dance music with his flourishing, melancholic sound on labels like Permanent Vacation, Correspondent, Kompakt and hometown label Ancient Future Now.”
Red Bull Music Academy Choices Mix:
“In his native Cologne, producer and DJ Julian Stetter is well known for his time spent as a resident at the Jackwho club and as one half of electronic pop duo VIMES. [...] Now stepping out as a solo producer, [...] Stetter creates a tender mood with his style of minimal house music, and a shimmering mood that resonates through his Choice Mix selections.”
Intro Magazin #249 (print) – Wer wir sind:
"Julian Stetter kennt man entweder als eine Hälfte des Synthie-Pop-Duos VIMES oder aber als Resident der zum Jahreswechsel dicht gemachten Kölner Club-Institution JackWho. Dass die erste Solo-Veröffentlichung eigentlich nur wie eine Schnittmenge dieser beiden Welten klingen konnte, war dementsprechend irgendwie absehbar. Überraschend ist an »Emily« (PNN) aber vor allem die Balance, mit der Stetter diese beiden Pole in Einklang bringt und so den Gegensatz aus Funktionalität und emotionaler Tiefe fast gänzlich auflöst. Es braucht eine Weile, bis sich daraus auch die verspulte Melancholie entwickelt, mit der diese drei Titel letztlich überzeugen können – spätestens dann muss man allerdings den Hut ziehen.”
Kaput Magazin:
Noticeably different, more free - The new school of Cologne Techno by Thomas Venker: “Producers and DJs like [... ] Julian Stetter [...] testify to the variety of designs of techno that has been cultivated at the various club nights.” / Thank Me Later
ID VICE: Beware Of Dog: The film exploring what mental health means for youth in the digital age
F.A.Z.: “Das Leben schreibt die besten Geschichten, sagt man. Das Rechercheprojekt ‘The People Of Recklinghausen Süd’ liefert dafür einen berührenden Beweis."